Consumenten die niet op tijd bezwaar hebben gemaakt tegen een te hoge heffing over hun vermogen in de jaren 2017 tot en met 2020, hoeven geen compensatie te krijgen. Dat oordeelde de Hoge Raad op 26 juni 2026. De Consumentenbond is teleurgesteld. De rechtsongelijkheid blijft hiermee intact.
Teleurstellende uitspraak: geen compensatie spaartaks voor niet-bezwaarmakers